Малюнок на склі

Малюнок на склі  – дзерколо дитячої душі.

Напрям арт – терапії – ізотерапія передбачає таку форму роботи, як малювання на склі. Малювання на склі успішно  використовується як під час художньо- естетичної роботи з дітьми загального розвитку, так і під час корекційних занять з малюками, що мають особливі потрнби. Малювання на склі не лише оригінальний засіб розвитку творчих здібностей дітей, а й ефективний вид арт – терапії, який допомагає дитині розуміти себе, виражати свої думки і почуття, мрії та надії, позбутися своїх страхів і самовдосконалюватися. Одночасно створюючи зображення по різні боки скла, малюки вчаться бачити світ у його багато вимірності й мінливості, розуміти закони взаємозалежності, а також налагоджувати контакти, спільно працювати, виражати себе і при цьому цінувати самовираження ін.

Дітей приваблює цей вид мистецтва своєю незвичністю, можливістю експериментувати, навіть якоюсь чарівністю. Хіба ж не дивно коли, коли зображення постає з обох боків площини. На папері такий малюнок зробити не можливо. За рахунок того, що фарба не вбирається, скільки б різнокольорових шарів не наносилося, під ними завжди буде просвічуватися прозора основа.

Педагог, який використовує роботі  в своїй роботі елементи ізо – терапії,а

саме малювання на склі, повинен мати показники, за якими він зміг би визначити успішність створення необхідної для внутрішнього розкриття атмосфери, чи включилася дитина в цю атмосферу, а саме:

  • Поява у дитини бажання створювати власне зображення за принципом «тут і зараз», а не працювати за зразком;
  • Поява нових способів зображення , відмінних від тих, до яких дитина звикла в ході навчання та звичної художньо – естетичної діяльності.

 

Працювати з дітьми можна як у групі, так і індивідуально. Групові та індивідуальні заняття з малювання на склі розрізняються по цілям, процедурі, прийомам роботи.

Для того , щоб використання техніки малювання на склі мало успіх,бажано виконувати деякі правила:

Правило 1: кількість правил повинна бути мінімальною.

Правило 2: дорослий регулює активність дітей. В зв’язку з цим потрібно:

  • напередодні визначити , яка техніка буде використовуватись,
  • скільки часу буде витрачено на завдання,
  • як зменшити статичність пози «маленького художника», коли і де дітям можна рухатися під час розвиваючого заняття,
  • якими прийомами можна зберегти працездатність дітей з розмальованістю,
  • чим буде займатися дитина, котра раніше закінчила виконання роботи;
  • продумати матеріали , які потрібні будуть у процесі реалізації тієї чи іншої теми.

Правило 3: заняття будуються на діях, а не на розмовах.

Правило 4: зміст заняття , обрана техніка повинні визначати дії дитини, конкретну   кількість уваги.

Правило 5. умови повинні «провокувати» успішність дитини. Відчуття власного успіху та позитивних емоцій є одним з ведучих механізмів розвитку.

Причини організації малювання на склі:

  • зняття емоційної напруги;
  • укріплення механізмів психічного захисту;
  • схвалення позитивних форм активності;
  • знайомство з емоціями людини;
  • розвиток уміння контролювати свої дії;
  • розвиток уяви;
  • зменшення нервування, негативних стереотипних поглядів, соціальних бар’єрів.